A Quickie!

rootshell
United States
Guitar:
rootshell 1468 jams
Remix step II
Ernie440
Canada
Bass:
Ernie440 4499 jams
no additional instruments available so far
post your remix!
Thumbs:
+ 10
Shared:
Aug 19, 2022
Listened:
352
Downloads:
1
Remixes:
0
(she said) Awesome little number from Titus and Nick .. fun, thanks! :D:W
Tagged as / Sounds like:
rock jam
the t.bone Ovid System CC 100
the t.bone Ovid System CC 100
Condenser Clip Microphone for Ovid System
49 €
iThis widget links to Thomann, our affiliate partner. We may receive a commission when you purchase a product there. Visit Shop
Face
She said :D:D:D +2
August 19, 2022 at 6:55 PM
Ernie440
Ernie440 haha :D:D +1
Shi
this is cool and cute and I wish there was more of it :) and I like how you play along with Nick there Ernieeeee :) +2
August 20, 2022 at 2:06 AM
Ernie440
Ernie440 always so kind, thanks a lot Shi!! :D +1
Wade
So short...and so good...she said... +2
August 20, 2022 at 2:05 AM
Ernie440
Ernie440 LOL!! I'm a bad influence on you! :D +1
August 20, 2022 at 3:57 AM
Wade
Wade Unlike most you bass players I'm all of 176 cm (when I stretch). Mario is an exception, very diminutive...maybe why he plays so many diminished minors? +1
August 20, 2022 at 5:15 AM
Ernie440
Ernie440 haha!!! :W +1
August 20, 2022 at 6:25 PM
Ernie440
Ernie440 btw we're about the same height ... so I guess I'm an exception too. :O Stanley Clarke is the norm for bass players I guess 6'3", actually I don't know where you came up with the tall bass player theory! I always thought that tall skinny guys with those long fingers definitely have a reach advantage on that big bass fretboard. +1
August 20, 2022 at 10:08 PM
Wade
Wade As a kid i started on piano. Fingers too short and fat. Guitar was also a non-starter. Works OK for woodwinds and brass. Bass was always way out of the question, but as you know probably my favorite...sad. +1
August 20, 2022 at 10:16 PM
Ernie440
Ernie440 30" short scale bass instead of the usual 34 is good for small hands ... my hands aren't particularly small .. so I've gotten by with a full scale bass. I think you can get a 26" bass if I remember correctly. Would love to have a nice solid body short scale just for fun. Strings aren't as tight on a short scale.. you can have fun bending the crap out of them ... ie. Jack Bruce back in the olden days with his short scale EB3 Gibson. +1
August 21, 2022 at 12:10 AM
Wade
Wade I seriously thought about the rubber string ukulele size bass...but time is short and I'm still trying to get better on sax before all those "age nasties" take over. Maybe once I'm senile enough not to care? +1
August 21, 2022 at 4:10 AM
Ernie440
Ernie440 haha sounds like a plan ... if you can remember what the plan was at that point ... :D Oh man those rubber string things .. remember looking at them and thinking "maybe" .. nice little novelty item! +1
August 21, 2022 at 7:08 AM
Wade
Wade Yea, not much finger fatigue or callus work needed. Amusing! +1
rootshell
a lil 1 minute quickie :o damn, that's some fine noodling in a short span amigo! you "packed it" with goodness :W awesome Ernie! +1
August 19, 2022 at 6:55 PM
Ernie440
Ernie440 yeah I was intrigued, wanted to learn a few of those unique little riffs you came up with .. you really got quite a catalog in yer brain bro!! Thanks Nick!! :O:W +1
August 19, 2022 at 6:56 PM
Ernie440
Ernie440 is there like a voice at 0:53
??
+1
August 19, 2022 at 7:36 PM
rootshell
rootshell haha, yeah, that's on Titus' track, it's got these little vocal audio clip/things in it, it's kind of trippy. +1
August 20, 2022 at 9:01 PM
Ernie440
Ernie440 yeah it is trippy ( Titus Mind Control™ ) and I was ignoring them I guess focusing on your riffs .. gitten 'er done!! :D +1
August 20, 2022 at 9:28 PM
rootshell
rootshell subliminal messages, just don't play it backwards :o +1
August 21, 2022 at 10:35 AM
Ernie440
Ernie440 lol :O +1
Riffraff
Nice funky jam sir. :W:W<3 +1
August 20, 2022 at 2:05 AM
Ernie440
Ernie440 many thanks Ron good buddy :) +1
Pewi
wow what a virtuoso bass support!!! +1
October 24, 2022 at 3:34 AM
Ernie440
Ernie440 thanks a lot Peter!!! :D +0

Why do track IDs matter?

Without knowing a track's correct ID you can't share it or you might upload your remix into the wrong place.
And that can be embarassing.
Make sure you get the download you want.
Track ID Numbers on wikiloops

wikiloops online jamsessions are brought to you with friendly support by:
user profile image
When I first seen this site I just could not believe the things you could do with other musicians, gone from strength to strength and its all dong to everyone as great musicians, long may it continue.
tron12 from Ireland

wikiloops uses Cookies and processes data in compliance with the GDPR,
as stated in our data privacy policy.