Home »Find music»Album collection»Landei by Uloisius

Landei

Landei
about this album:
Eines vorweg, ohne die einzigartigen Country-Templates von Cody wäre ich sicher nie, nie, nie auf die Idee gekommen Country zu singen. Zu dieser Musik habe ich mich nie hingezogen gefühlt. Als ich dann aber immer wieder auf diese tolle Musik von Cody gestoßen bin konnte ich einfach nicht mehr anders. Danke dafür das du mir diese Tür geöffnet hast Cody.
Es hat mir riesen Spaß gemacht die Lyrics zu schreiben und einzusingen ;o)
Die Aufnahmen und die Lyrics zu den Tracks 2-12 entstanden alle zwischen dem 14.-30. März 2016. Bei den Lyrics zu Track 1 handelt es sich um einen historischen Text bei dem der Urheber mit „anonym“ angegeben ist. Die Tracks 13+14 sind schon etwas älter und ich habe sie hier einfach noch mal mit drauf gepackt weil sie einfach zum Album passen.
Vielen Dank an alle beteiligten Musiker, es war ein echtes Vergnügen mit euch zu musizieren ;o)

Player & Reviews

earlsteven

thanks...

+3

Review by earlsteven on 03/31/2016

great album with great musicans, now i know where i have to go to have fun, drinks, food and can meet Ul.! You have to sell the text (music if not forbidden) to the touristboocklet ;-) this is country AND western from the lahnriver!!!great
FrankieJ

Wonderful album

+2

Review by FrankieJ on 03/31/2016

Welcome to country music Ulo. You have a natural feel for this music
and do it beautifully.

It is an honor to be included in your work.
Tofzegrit

Mixed Culture

+2

Review by Tofzegrit on 03/31/2016

Amazing alchemy between a traditional american music and german language... Uloisius the multi style singer is back and comes with surprises !!!
Weety dogs yo have :)
ROBJOL

+1

Review by ROBJOL on 11/03/2016

You will always surprise me Uloisius.

This album is absolutely brilliant.

Well I don't understan German but the sonorities are absolutely suave.
cschlote

Geniales Country Album mit deutschen Texten

+1

Review by cschlote on 04/18/2016

Normalerweise spiele ich ja keine Country Music. Aber bei den genialen Templates von Cody und den tollen Texten von Uloisius konnte ich gar nicht anders als mitmachen.
will_C

Yippieh!

+1

Review by will_C on 04/04/2016

As I don't know the German translation, I just say:
Yippieh!
;)
AKchen

high standard

+1

Review by AKchen on 04/03/2016

fantastisch, wie du Country rockst ... ein Album, dass ich mir noch SEHR oft anhören werde :) tolle Texte (wie immer) und klasse gesungen, wie mein Vorgänger schon sagt, hast du hierfür ein natürliches Talent, aber das hast du eignetlich in jdem Stil ;)

Album Info

Uloisius created by Uloisius on 03/30/2016

Thumbs: 10
Listened: 798 times
involved artists:
cody tripp cschlote Uloisius Drumshticks Countryboy FrankieJ BassCook Balfo jamlady Pit Brett frankyguitar
wikiloops online jamsessions are brought to you with friendly support by:
MasterK from United States

"I love the sense of community, the pro attitude, and the spawning of ideas, that WORLDWIDE music collaboration brings. Help Wikiloops be here forever."

wikiloops.com uses Cookies to provide you the best possible browsing experience.
Read more in our data privacy policy.